INAS Blog

Modelarea și simularea radarelor cu ANSYS HFSS

Automobilele moderne, navele și aeronavele sunt echipate cu sisteme ingenioase de siguranță, ghidate de o combinație de camere stereo, radare și senzori de proximitate. Radarul este răspândit în sistemele de siguranță, navigație și asistență pentru șofer datorită înaltei precizii și scalabilității excepționale.

Cu ajutorul unor simulatoare de câmp electromagnetic precum ANSYS HFSS și ANSYS HFSS SBR +, inginerii pot analiza performanțele sistemului radar în scenarii complexe și dinamice și pot îmbunătăți acuratețea răspunsului lor la posibilele pericole. Aceste simulări sunt esențiale în proiectarea, testarea și validarea multor aspecte ale sistemelor radar. Aceste sisteme pot fi folosite pentru funcții cum ar fi controlul automat al vitezei de croazieră, evitarea coliziunilor, alerte de circulație, asistență la parcare, detecție pietonală, frânare de urgență etc.

De exemplu, HFSS SBR + permite inginerilor să creeze antene pentru sistemele radar cu rază lungă de acțiune care funcționează la frecvența de 77 GHz, bazate pe metoda cu elemente finite și metoda  “shooting and bouncing ray” (SBR).

HFSS și SBR + sunt instrumente ideale pentru a proiecta matrice de antene parametrice de înaltă fidelitate și pentru a analiza performanțele instalate prin montarea acestora pe barele de protecție ale autovehiculelor sau fuzelajelor, fabricate din cele mai noi și mai bune materiale.

Rezultatele de simulare cu ANSYS HFSS arată amplitudinea câmpului de radiație
generat de antena proiectată în cadrul unui fuzelaj

Apropierea obiectului studiat de dielectric atenuează antenele și distorsionează paternul de difracție în câmp îndepărtat. HFSS SBR + include suport pentru blocarea antenei și o limită de transmisie/reflexie definită de utilizator pentru a rezolva aceste simulări mai rapid și mai precis.

Scatering-ul puternic al vehiculului poate provoca creșterea și înmulțirea lobilor laterali ai radiației antenei. Schimbarea fasciculului transversal, distorsiunea formei, pierderea câștigului antenei, depolarizarea și nivelurile lobului lateral - toate aceste valori critice în modelarea performanțelor unui radar cu rază lungă de acțiune pot fi analizate și studiate cu atenție în HFSS și SBR+.

Prin urmare, ANSYS HFSS și SBR + sunt instrumente puternice pentru studierea sistemelor radar de automobile cu geometrii cuprinse între sub-lungime de undă și mii de lungimi de undă. Simulările electromagnetice ANSYS împuternicesc companiile să dezvolte sisteme radar automate inovatoare, eficiente și fiabile. Simulările avansate de la ANSYS HFSS și SBR+ pot ajuta companiile să răspundă cerințelor din ce în ce mai mari de automatizare care implică sisteme radar pentru domeniul automotive.

Cu ANSYS HFSS și SBR + se pot:

  • Proiecta matrice de antene parametrice

  • Analiza performanța antenei instalate

  • Modela interacțiunea radiației cu fasciculul

  • Previziona scattering-ul (împrăștierea)

  • Simula diferite scenarii de conducere

  • Analiza blocarea antenei

  • Definirea unei limite de transmisie/reflexie.

Înapoi